پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

امام حسین علیه‏ السلام :


وَ حَقیقٌ عَلَى اللّه‏ِ اَنْ لا یَاْتیَنى مَکْرُوبٌ اِلاّ اَرُدُّهُ وَ اَقْلِبُهُ اِلى اَهْلِهِ مَسْرورا؛


بر خداوند است که هیچ گرفتارى به زیارت من نیاید مگر آن که او را شادمان بازگردانم و به خانواده ‏اش برسانم.

روز اربعین یا همان روز بیستم ماه صفر،  روز بازگشت اهل حرم امام حسین علیه السلام از شام به مدینه، و روز ورود اولین زائر آن حضرت جابربن عبدالله انصاری به کربلا، جهت زیارت امام حسین علیه السلام است . زیارت آن حضرت در این روز مستحب است.

اربعین، چهلمین روز شهادت امام حسین علیه السلام است که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۵ ، ۲۲:۴۶
علی نظیف

نقش امام حسین(ع) در زنده نگه داشتن دین اسلام، ویژه و حائز اهمیت است لذا این فداکاری‌ها را باید زنده نگه داشت، زیرا زنده نگه داشتن دین اسلام است. گرامی‌داشت روز عاشورا و اربعین، در حقیقت زنده نگه داشتن دین اسلام و مبارزه با دشمنان دین است.

پرسش:

چرا زیارت امام حسین(ع) در اربعین از نشانه های مومن است؟

پاسخ:

مصیبت حضرت امام حسین(ع) برای هیچ امام و پیامبری پیش نیامده است. این مصیبت از همه مصیبت‌ها بزرگ‌تر و سخت‌تر بود. اگر عامل دیگری هم در کار نبود، همین عامل کافی است که نشان دهد چرا برای امام حسین(ع) بیش از امامان دیگر و حتی بیش از پیامبر اسلام(ص) عزاداری می‌کنیم.

امام حسن عسگری(ع) روایت شده است که «علامتهای مؤمن پنج چیز است، پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی برخاک نهادن درسجده و بسم الله را بلندگفتن»

مشخص است امام در این روایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۵ ، ۲۲:۳۱
علی نظیف
پرسش:

ثواب زیارت اربعین با پای پیاده و منشا تاریخی آن چیست؟

پاسخ:

 

امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا مى‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۲:۵۰
علی نظیف

پرسش:

امام حسن(ع) مضروب شدند یا مسموم که به شهادت رسیدند؟

پاسخ:

معاویه با تمام تلاش هایی که کرد تا امام حسن (ع) را از صحنه سیاست و ولایت خارج کند و از محبوبیت ایشان بکاهد و نفوذ ایشان را بین مومنین بطور کامل به هر وسیله ای حتی تطمیع و تهدید از بین ببرد نشد.

پس از نا امیدی از خارج کردن امام حسن(ع) از صحنه سیاست تصمیم به

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۴:۰۰
علی نظیف

پرسش:

هدف معاویه از شهادت امام حسن(ع) چه بود؟

پاسخ:

بعد از آنکه اصحاب امام حسن (ع) آن قدر سستی نشان دادند، امام حسن یک قرارداد موقت با معاویه امضاء می‏ کند بر این اساس که معاویه خودش‏ هر مصیبتی برای دنیای اسلام هست، هست، بعد دیگر اختیار با مسلمین باشد. اما تصمیم معاویه از همان روزهای‏ اول این بود که نگذارد خلافت از خاندانش خارج شود.(1) پس معاویه فکر جانشینی یزید را در فکر می پروراند و

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۱۷:۲۴
علی نظیف

پرسش:

بر رقیه خاتون (س) از کربلا تا شام چه گذشت و چه شد؟

پاسخ:

عصر روز عاشورا دختران رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله ـ و حریم او از خیمه‌ها بیرون آمده و می‌گریستند و در فراق حامیان و عزیزان خود شیون و زاری می‌نمودند. و عمر سعد ملعون در روز 11 محرم دستور کوچ از کربلا به سوی کوفه را می‌دهد و زنان و حرم امام حسین ـ علیه‌السلام ـ را بر شتران بی‌جهاز سوار کرده و این ودایع نبوت را چون اسیران کفّار در سخت‌ترین مصائب و هُموم کوچ می‌دهند. در هنگام حرکت از کربلا عمر سعد دستور داد که اسرا را

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۵ ، ۲۱:۵۳
علی نظیف

پرسش:

نقش حضرت رقیه(س) در کربلا و نحوه شهادت ایشان چگونه بود؟

پاسخ:

جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست؛ چراکه پس از آن با ادامه حرکت کاروان اسرا، مبارزه خاندان اهل بیت با یزید همچنان ادامه داشت. ادامه نهضت حسینی را می‌‌توان از خطبه‌های غرای امام سجاد (ع) تا نقش بیدارگری حضرت زینب(س) در شهر‌های بزرگی چون کوفه و شام دانست.


چه بسیار مسیحیان و یهودیانی که به وسیله کاروان اسرا مسلمان شدند و از همه پررنگ‌تر

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ آبان ۹۵ ، ۱۹:۱۸
علی نظیف

:پرسش

در 13 آبان چه گذشت و موضع حضرت امام خمینی(ره) چه بود؟

:پاسخ 

امام خمینی(ره) در تاریخ 11 آبان 1385پیرامون فتح لانه جاسوسی می فرمایند : « سفارتخانه ها حق ندارند که جاسوسی کنند، توطئه بکنند و اینها جاسوسی می‏کردند. ملتی که برای خدا قیام کرده و شهادت طلب می‏کند از هیچ نمی‏ترسد. ما مدعی هستیم که اینجا سفارتخانه نیست، اصلش قضیه سفارت در کار نبوده و ما مدعی هستیم که این آدم هایی که در اینجا بودند، اینها اجزاء سفارتخانه نبودند، به اسم سفارتخانه شما یک چیزی درست کردید که لانه جاسوسی است و بیایند ببینند که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۵ ، ۲۰:۵۸
علی نظیف

پرسش:

چه شد که 13 آبان در تاریخ ایران رقم خورد؟

پاسخ:

امام خمینی(ره)

«دانشجویان مسلمان و مبارزی که لانه جاسوسی را اشغال کرده­اند، با عمل انقلابی خودشان ضربه­ای بزرگ بر پیکر امریکای جهان­خوار وارد نمودند و ملت را سرافراز کردند»(1)

مقام معظم رهبری:

«در این حوادث سه گانه، از تبعید حضرت امام در سال 1343 که به دنبال اعتراض ایشان به مصونیت مستشاران امریکایی انجام شد تا کشتار دانش­آموزان در سال 1357 و تا تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358، صف­آرایی میان انقلاب اسلامی از یک سو، و امریکا و رژیم دست نشانده­اش در ایران از سوی دیگر بود و این مبارزه که

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۵ ، ۲۲:۲۱
علی نظیف
پرسش:
چرا عده ای از مردم فکر میکنند که ماه صفر؛ ماهی نحس است؟
پاسخ؟
از قدیم بین مردم مشهور بوده که ماه صفر ماه نحسی است و برای رفع نحوست آن باید ادعیه ای خواند یا صدقه داد و ...

در ابتدا باید بگوییم که ما اصلا روایتی نداریم مبنی بر اینکه  به نحس بودن ماه یا روزی اذعان داشته باشد بلکه بالعکس از نحس شمردن ایام خدا نهی شده است. در این خصوص از پیامبر اعظم (ص) نقل شده است: " لا تُعادوُا الأَیّامَ فَتُعادیکُمْ؛ با روزها دشمنی نکنید که آنها با شما دشمنی خواهند کرد" (نور الثقلین، جلد 5، ص 327) بنابراین،

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ آبان ۹۵ ، ۲۲:۰۱
علی نظیف