پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پرسش:

امام حسن(ع) مضروب شدند یا مسموم که به شهادت رسیدند؟

پاسخ:

معاویه با تمام تلاش هایی که کرد تا امام حسن (ع) را از صحنه سیاست و ولایت خارج کند و از محبوبیت ایشان بکاهد و نفوذ ایشان را بین مومنین بطور کامل به هر وسیله ای حتی تطمیع و تهدید از بین ببرد نشد.

پس از نا امیدی از خارج کردن امام حسن(ع) از صحنه سیاست تصمیم به قتل امام حسن (ع) می گیرد پس زهری برای جعده دختر اشعث که همسر امام (ع) بود، فرستاد و به او مژده ازدواج با پسرش یزید را داد و گفت: چون این زهر را به خورد حسن بن علی علیهما السلام دهی، من تو را به عقد یزید، پسر خود در آورده، ملکه جهان گردانم و چون آن ملعون امام حسن (ع)را زهر خورانید و امام علیه السلام به شهادت رسید، به شام رفت و گفت: من به عهدم وفا کردم و اینک وقت احسان توست. معاویه گفت: از پیش من دور شو؛ زنی که با مثل حسن بن علی علیه السلام نسازد، به یقین با پسرم هم سازش نخواهد کرد؛ زیرا که شرافت و کرامت نسب با حسن علیه السلام بود و تو که با فرزند رسول خدا صلی الله علیه وآله سازش نکردی، با پسر من سازش نخواهی کرد.(1)



پاورقی:

1.برگرفته از کتاب علامه طبرسی


معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:

1.سایت تبیان:             http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=115591

2.سایت حوزه http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3282/5119/46239

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۷
علی نظیف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی