پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پرسش:

آیا در بین 313 نفر یاران مهدی(عج) زن هم وجود دارد؟ آیا روایتی در این زمینه هست؟

پاسخ:

با بررسی روایات درباره نقش زنان پیش و پس از ظهور حضرت مهدی ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ به نکات قابل توجهی دست می یابیم. هر چند طبق بعضی از روایات «اکثر پیروان دجال را یهود و زنان تشکیل می دهند.»(1) ولی در کنار آنان، زنانی مومن و عفیف نیز هستندکه در حفظ عقیده خود، سختکوش بوده و از ثبات قدم و روحیه جهاد گرایانه برخوردارند و هر جا که می روند با جنگ تبلیغاتی علیه دجّال، ماهیت ضد انسانی و شیطانی او را آشکار می سازند.
شکی نیست که زن ها در انقلاب ها می توانند نقش مؤثر داشته باشند، چنان چه تجربه نشان داده است و در انقلاب اسلامی ایران مشاهده کردیم که زن ها در جهات گوناگون نقش اساسی ایفا می کردند و در صدر اسلام نیز زنانی هم چون خدیجه کبرا و فاطمه زهرا و زینب کبرا، نقش حسّاسی را ایفاء می کردند. و یقیناً در انقلاب جهانی و سرنوشت ساز حضرت مهدی ـ علیه السلام ـ نیز این چنین خواهد بود.
البته در روایات درباره تعداد زنانی که به هنگام قیام حضرت با او خواهند بود، اختلاف وجود دارد:
الف: بر پایه برخی از روایات چهار صد زن هنگام قیام مهدی ـ علیه السلام ـ آن حضرت را همراهی می کنند: از رسول خدا روایت شده که فرمود: «عیسی بن مریم در بین هشت صد مرد و چهار صد زن فرود می آید که آنان از بهترین ساکنان روی زمین و از صالح ترین مردمان گذشته هستند.»(2)
ب: در کتاب (فتن) از ابن حمّاد آمده است: تعداد مومنان به هنگام خروج دجال، دوازده هزار مرد و هفت هزار و هفت صد یا هشت صد زن هستند»(3)
ج: «مفضّل بن عمر می گوید: امام صادق ـ علیه السلام ـ فرمود: «همراه حضرت قائم، سیزده زن هستند، عرض کردم آنان چه می کنند و چه نقشی خواهند داشت؟ فرمود: «زخمی ها را مداوا می کنند و از بیماران پرستاری می نمایند، هم چنان که همراه رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ بودند» گفتم آن سیزده نفر را نام ببرید؟ فرمود: «قنوا دختر رشید، امّ ایمن، حبابه والبیه، سمیه مادر عمار یاسر، زبیده، ام خالداحمسیه، ام سعید حنفیه صیانه ماشطه و ام خالد جهنیّه»(4) در این روایت تنها به اسم و مشخصات نه نفر اشاره گردیده و شاید به دلائلی امام ـ علیه السلام ـ از ذکر بقیه خود داری فرموده است.
د: و بر اساس روایتی از امام باقر ـ علیه السلام ـ، پنجاه نفر از آن سیصد و سیزه نفر یاران مخصوص امام زمان، زن هستند که در مکّه خود را در اوّلین فرصت به امام می رسانند چنان که فرمود: «... و یجی والله ثلاث مأة و بضعة عشر رجلا فیهم خمسون امراه یجتمعون بمکه علی غیر میعاد قزعاً کفزع الخریف»(5)
سوگند به خدا سیصد و اندی نفر مرد می آیند در میان شان پنجاه نفر زن هستند، در مکّه اجتماع می کنند در غیر موسم حج (یا بی آن که قبلاً وعده داده باشند) آمدن شان هم چون ابرهای پاییزی است که با حرکات تند می آیند و در آن مرکز جمع می شوند.



پاورقی:

1. طبسی، نجم الدین، چشم اندازی به حکومت جهانی مهدی(عج)، ص68 به نقل از مسند حنبل، ج2، ص 76.
2. طبسی، نجم الدین، چشم اندازی به حکومت جهانی مهدی(عج)، ص69، به نقل از: فردوس الاخبار، ج2، ص 515 و کنز العمال، ج14، ص 338.
3. طبسی، نجم الدین، چشم اندازی به حکومت جهانی مهدی(عج)، ص99، به نقل از فتن ابن حمّاد، ص151.
4. طبسی، نجم الدین، چشم اندازی به حکومت مهدی(عج)، ص69 به نقل از دلائل الامامه، ص 259 و اثبات الهداه، ج3، ص75.
5. بحار الانوار، ج52، ص 223، علامه مجلسی.


معرفی منابع جهت مطاله بیشتر:

1-چشم اندازی به حکومت مهدی (عج) ،نجم الدین طبرسی

2-سیمای آفتاب،حبیب الله طاهری

3-موعود اسم،شیخ عباس شیخ الرئیس کرمانی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۴
علی نظیف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی