پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پرسش:

منظور امام خمینی(ره) از این جمله (اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شد...) چه بود؟

پاسخ:

امام خمینی:

در دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام، زیرا که گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین انداز شد، چشم طمعِ دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد.

تعبیر حضرت امام(ره) این است که «اگر در کشوری نوای خوش تفکر بسیجی طنین انداز بشود، چنین کشوری در مقابل جهانخواران بیمه می شود». وقتی نگاهی به حوزه سیاست بیندازیم ، میبینیم که توانستیم دست رد بر سینه جهانخواران بزنیم. اما در حوزه اقتصاد، فرهنگ و در بسیاری از مسائل اجتماعی، متأسفانه کمتر توفیق داشته ایم. چرا؟ چون به تعبیر حضرت امام(ره)، نوای خوش تفکر بسیجی در این عرصه ها بر کشور حاکم نشده است.

حقیقت مطلب این است که خلأ جدی نبود تفکر بسیجی در بین بسیاری از مسئولان فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و حتی سیاسی ما احساس می شود. اگر «تفکر بسیجی» در بین حاکمان جامعه ما ساری و جاری بود، قطعاً مشکلات جامعه ما بسیار کمتر بود و قدرت و نفوذ و تأثیرگذاری ما بر مناسبات جهانی، بسیار بیشتر بود.

امروز مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، تفکر و حضور بسیج را می‌طلبد چراکه بدون تفکر بسیجی نمی‌شود بر مشکلات فائق آمد و این تفکر با اخلاص و ایثار و استقامت الهی که دارد همچون تجربه‌های گذشته می‌تواند این غول فساد و ظلم منافقین داخلی را هم ریشه‌کن کند و دست و پای نظام اسلامی را برای حرکت سریع‌تر و روان‌تر و تاثیرگذاری بیشتر در مناسبات جهانی و جهانی‌سازی باز نماید.

 نکته دیگر اینکه همه باید بدانند و حتی بسیجیان عزیز هم به آن باید واقف باشند؛ این است که بسیج متعلق به هیچ کدام از گروه‌ها و جریانات سیاسی نیست؛ بسیج متعلق به ملت اسلام است، بسیج جزء لشکریان مخلص خداست؛ فقط و فقط باید لشکر مخلص خدا بماند که فرماندهی این لشکر توسط ولی‌فقیه زمان که از ناحیه خداوند مشروعیت هدایت و رهبری دارد؛ هدایت، رهبری و راهبری شود، بسیج باید از ولایت‌فقیه فرمان بگیرد و تاثیر پذیرد و بر کل سازمان کشور و ساختارهای موجود جهانی تاثیر خود را بگذارد و مطالبه‌گری نماید. این رسالت بسیج است چراکه اگر در کشوری نوای دلنشین تفکربسیجی طنین‌انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.


معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:

1.سایت باشگاه خبرنگاران جوان http://www.yjc.ir/fa/news/4197216/

2.سایت آیت الله خامنه ای http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=24521


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۵
علی نظیف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی