پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پرسش:

آیا در بهشت زنان مجازند با تعداد بی شماری از مردان رابطه جنسی برقرار کنند؟

پاسخ:

1. بهشت جایگاه بسیار ارزشمند و مقامی فوق العاده بلند است که مومنان پاک و پرهیزکار در آن منزل و مأوی می‌گزینند، مومنان پرهیزکاری که به عشق وصال معبود به بندگی و عبادت خالصانه او کمر همت بسته، و به منظور اصلاح و تکمیل نفس با همه خواسته ها و خواهش های نفسانی و شیطانی خویش به مخالفت و مبارزه برخاسته، و از هر گونه گناه و آلودگی دوری نموده اند، تا به لطف و عنایت پروردگار شایستگی چنین جایگاهی را به دست آورده از نعمت های بی‌شمار آن بهره مند گردیده اند.
2. در بهره مندی از نعمت‌های بهشت، بین مرد و زن از نظر پاداش تفاوتی نیست، در قرآن کریم در مواردی به این معنا اشاره کرده است:
الف) مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ(1). هر کس کار شایسته ای انجام دهد، خواه مرد باشد یا زن، در حالی که مومن است، او را به حیات پاکیزه زنده می داریم و پاداش آنها را به بهترین اعمالی که انجام می دادند، خواهیم داد.
ب) أَنِّی لا أُضیعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْکُمْ مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی(2). من عمل هیچ عمل کننده ای از شما را زن باشد یا مرد ضایع نخواهم کرد.نعمت های بهشت به گونه ای است که: هر آنچه دل می خواهد و چشم از آن لذت می برد در آن جا موجود است.(3) و هر چه بهشتیان بخواهند برای آنان فراهم می‌گردد، و هر چه طلب کنند به آنها داده می شود.(4)
با توجه به مطالب فوق و با توجه به آیات مذکور به ویژه از جمله ما تشتهی الانفس که همه نوع لذت ها را شامل می شود، استفاده می شود که زنان بهشتی همانند مردان بهشتی از هر گونه لذت دل خواه، از جمله زندگی با همسر دل خواه، بهره مند خواهند بود، از تحلیل استاد حسن زاده آملی در توضیح واژه حورالعین(5) به دست می آید که اگر در متون دینی (آیات، روایات و دعاها) سخن از ازدواج با حورالعین به میان آمده اختصاص به مردان ندارد، بلکه زنان دنیوی بهشتی با مردی که به اصطلاح (احور) و (اعین) است، یعنی چشم های درشت آهویی دارد و زیبا است ازدواج می کند. پس این نعمت بهشتی یعنی همسر حورالعین داشتن اختصاص به مردها نداشته و زنان بهشتی نیز از آن بی نصیب نخواهد بود.
بنابر این از عموم آیات قرآن کریم استفاده می‌شود که زنان بهشتی می‌توانند به دلخواه خود با مردان متعدد زندگی و ازدواج کنند، اما به طور خاص این معنا در روایات ذکر نشده است.



پاورقی:

1. نحل : 97.
2. آل عمران : 195.
3. زخرف : 7.
4. فصلت : 31.
5. طوسی، محمد بن حسن، آغاز و انجام خواجه، با شرح و تعلیقه حسن زاده آملی، تهران، نشر وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، 1366ش، ص225.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۹
علی نظیف

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی