پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

پاسخ کده

پاسخ به شبهات با گارانتی

 

ماه مبارک رجب، فصل و بهار معنویت است که تا عید فطر ادامه دارد.

 سه ماه رجب، شعبان ، رمضان ایام کشت معنویت در دل انسان است. مزرعه دل را باید کاشت.

 

دل انسان با زیباییها و حسن اخلاقی و عمل صالح و یاد خدا کاشته شود. «وَ الْبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذی خَبُثَ لا یَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً کَذلِکَ نُصَرِّفُ الْآیاتِ لِقَوْمٍ یَشْکُرُونَ»

سرزمین پاکیزه گیاهش به فرمان پروردگار مى‏روید امّا سرزمینهاى بد طینت (و شوره‏زار)، جز گیاه ناچیز و بى‏ارزش، از آن نمى‏روید این گونه آیات (خود) را براى آنها که شکرگزارند، بیان مى‏کنیم!

 

بلد طیب یعنی دلهای پاک؛ که قرآن در قالب تمثیل بیان میکند و غیرمحسوس را به محسوس مثال میزند.

 

باید کاشت و بعد از مراقبت به محصول رسید ولی عالم معنویت فوق اینهاست. امام صادق(علیهالسلام): «النَّاسُ یَمُرُّونَ عَلَى الصِّرَاطِ طَبَقَاتٍ وَ الصِّرَاطُ أَدَقُّ مِنَ الشَّعْرِ وَ أَحَدُّ مِنَ السَّیْفِ فَمِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ مِثْلَ الْبَرْقِ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ مِثْلَ عَدْوِ الْفَرَسِ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ حَبْواً وَ مِنْهُمْ مَنْ یَمُرُّ مُتَعَلِّقاً قَدْ تَأْخُذُ النَّارُ مِنْهُ شَیْئاً وَ تَتْرُکُ شَیْئاً‏»

مردم بر صراط گذرند بطبقات مختلف، صراطى که از مو باریکتر و از شمشیر برنده‏تر است بعضى چون برق از آن گذرند و برخى چون اسب تند رو و بعضى بر سر و دست و بعضى چون پیاده رو و برخى بر آن آویزان باشند و آتش مقدارى از آنها را گرفته است.

 

گاهی خردلی تکبر ورزیدن مانع است گاهی یک لقمه حرام که خداوند اجازه ورود آن را به شکم نمیدهد مانع تعالی است. لذا باید سرزمین و مزرعه وجود را پاک کرد و باید وجود آدمی تبدیل به بلد طیب شود تا خدا اذن دهد که بذرهای حقیقت در وجود انسان بروید که بهترین فرصت برای این کار همین ایام است.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۴
علی نظیف

نظرات  (۱)

با سلامــــــــ
وبلاگتونــــــــــ فوق العاده بود....
اجرتون با امام زمانـــــــــــــ...
به وبلاگــــــــ منمــــــــــ بیاید...
با تشکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر فراوان...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی